Для чого існують дебати?

Чи коли-небудь ставили ви собі таке запитання? Так, на перший погляд усе здається зрозумілим , бо ви всі маєте уявлення про те, що таке Дебати. Але ж як ми використовуємо Дебати у власному житті, і взагалі,- яка від Дебатів користь? Саме цим питанням і присвячена ця стаття.

Для того, аби глибше проникнути в суть справи та бути більш об'єктивною, я проконсультувалася з психологом-професіоналом Одеської Маріїнської гімназії Назаровою О.А.

Оксана Андріівна є керівником дебатного клубу гімназії вже кілька років, головною своєю справою вважає дебати для молодших (учні 10-12 років), але, зважаючи на психологічний вплив Дебатів, О.А. Назарова радить займатися дебатами з 1 класу початковоі школи.

Головною метою впровадження дебатів у школу є самі діти, їх розвиток та становлення, а не дебати заради дебатів. В класі, де сидить 30-40 учнів, далеко не всі школярі можуть розкрити свої природні здібності, розвинути вміння критично мислити, структурувати свою промову та "наводити лад" у власних думках. В дебатному клубі дитина вчиться розмовляти на ту чи іншу тему, не соромитися висловлювати свою думку. Діти здобувають досить важливий у житті навик -- вміння слухати. Для маленьких важлива можливість розвитку в цілому. Дебати сприяють збагаченню дитячого інтелекту, розвивають творче мислення маленькоі людини. Для молодших школярів ця гра є своєрідним психологічним інструментом адаптації в учбовому суспільстві. Маленькі початківці мають можливість показати себе, звернути на себе увагу інших.

Що ж приваблює дітей в дебатах? Дебати дають дитині компанію друзів, які завжди доброзичливо вислухають та допоможуть дитині отримати певний статус в колективі. На думку психолога-професіонала, головним мотивом вступу дитини до дебатного клубу є не пізнавальний мотив, а можливість неформального спілкування. Самі по собі сухі дебатні правила не приваблюють дитину. Тому так важливо створити міцний колектив серед членів клубу. У такому колективі діті починають спілкуватися досить розкуто, навіть якщо вони майже не спілкууться між собою у класі. Під час занять діти позбавляються тих комплексів, які вони отримали завдяки "колективу" класа. Ми маємо приклади дітей, які просто стали набагато щасливішими, бо перестали бути ізольованими та невизнаними серед учнів. Поступово навчання перестає бути провідним видом діяльності дитини, на його місце стає спілкування, головною метою якого є отримання зворотнього зв'язку. У дебатному клубі діти отримують цей зв'язок від доброзичливих друзів та наставників.

Де можна застосувати Дебати? На думку психолога, якщо гнучко підходити до дебатів, іх можна застосувати усюди. Так Маріїнська гімназія має дуже широкий ді